LÄS VÅRA VILLKOR – FÖR EN SÄKER RESA TILLSAMMANS
FÖRETAGSINFORMATION:
PrimeFix AB Orgnr: 559526-1271 Adress: Kyrkogatan 19, 79230, Mora
E-mail: info@primefix.se Telnr: Webbplats: www.primefix.se
TJÄNSTER:
PrimeFix erbjuder reparationer av mobiltelefoner, surfplattor och andra enheter. Vi utför även dataräddning, fuktsanering, felsökningar och rengöringar. Utöver detta säljer vi tillbehör som skal, skärmskydd och laddare.
BESTÄLLDA RESERVDELAR:
På efterfrågan och kundbehov så behövs vissa reservdelar beställas. Vid dessa fall kan vi ta en förskottsbetalning som ej är återbetalningsbar. Delen/produkten som är beställda ligger reserverad i 14 dagar från den dagen du som kund har blivit informerad via samtal/sms om att delen finns i butik. Får du förhinder så är det ditt ansvar att meddela oss i butiken om detta.
Leveranstiden är normalt mellan 3-10 arbetsdagar beroende på leverantörens lagersaldo. Tiden kan även bli längre beroende på lagersaldo och lagerhantering hos leverantörer eller leveransproblem.
DOLDA FEL, RISKER & VÅRAT ANSVAR:
Vi utför alltid en grundläggande kontroll av din enhet vid inlämning, men i vissa fall kan dolda fel finnas som inte upptäcks förrän reparationen påbörjas. Om vi upptäcker ytterligare skador eller fel vid reparationen som påverkar enhetens funktion, kontaktar vi dig med en uppdaterad bedömning och prisförslag. Om du väljer att inte gå vidare med reparationen så tillkommer endast en felsökningsavgift fr 299kr.
PrimeFix tar inte ansvar för skador som redan fanns på enheten och som kan förvärras vid reparation.
Vi arbetar alltid med största försiktighet, men vid reparationer kan det i sällsynta fall uppstå skador på enheten, särskilt vid arbete med äldre enheter eller redan skadade enheter. Om vi orsakar en skada som påverkar enhetens funktion så tar vi ansvar för det och åtgärdar problemet utan extra kostnad för dig som kund och inom en rimlig tidsgräns. I vissa fall kan reservdelar behöva beställas alt enhet skickas iväg. Om du som kund inte har möjlighet att hämta enheten i butik kan telefonen skickas till dig. Om enhet under alla omständigheter inte skulle gå att reparera den skadan som är gjord så förbehåller vi på PrimeFix oss rätten att ersätta eller göra en prisreducering efter överenskommelse med dig.
PRISER & BETALNING:
Vid inlämning utför vi begärd service på din enhet där du får ett fast pris. Inga andra åtgärder kommer att utföras utan att du som kund informerats om att vi till exempel upptäckt ett dolt fel vid öppning av din enhet och kan åtgärda det.
Betalning kan ske med kort, Swish, faktura (för företag) och Klarna (för privatpersoner). Alla priser anges i SEK och inkluderar moms om inget annat anges.
Vi behåller enheten som pant till dess att betalning är erlagd. Om du ej hämtat ut din enhet lagerförs den i 45 dagar, därefter förbehåller vi oss rätten att ta tillvara enheten.
GARANTI & REKLAMATION:
PrimeFix är inte en auktoriserad verkstad vilket kan göra att eventuell kvarvarande garanti från tillverkaren kan upphöra att gälla. För att kunna skydda dig som kund mot detta ger vi dig 12 månaders garanti på alla utförda reparationer förutom på batteribyten där det är 6 månaders garanti. Garantin gäller endast för den reparerade eller utbytta komponenter och vi kan inte garantera vattentätheten på din enhet efter utförd service. Garantin börjar gälla från den dagen då första servicen utförts. Garantin gäller inte vid fysisk skada, fuktskada eller om annan service/reparation har utförts av annan reparatör/verkstad under garantiperioden.
För att kunna utföra en reklamation på både våra reparationer och tillbehör så krävs kvitto eller annat bevis på att reparationen eller tillbehöret är betalats hos oss.
Vid inlämning av en fuktskadad enhet så lämnas ingen garanti för hållbarheten på reparationen och hur länge telefonen kommer fungera efter. Om du som kund inte är medveten om att din enhet är fuktskadad vid inlämning så kommer vi kontakta dig direkt vi påbörjat reparationen och upptäcker det och informera om läget för att även se om du vill fullfölja reparationen då ingen garanti lämnas.
ÖPPET KÖP & RETURER:
Vi på PrimeFix erbjuder 30 dagars öppet köp av fysiska produkter som våra tillbehör (skal, laddare & skärmskydd som ej är monterade på en enhet). Produkten måste vara oanvänd, i originalförpackning och kvitto krävs för att returen ska godkännas. Öppet köp gäller ej på våra tjänster eller specialbeställda produkter. Returen görs i butik och återbetalningen görs på samma sätt som betalningen genomfördes.
SÄKERHETSKOPIERING:
När vi utför reparationer så ska inte någon information/data på din enhet försvinna. Men då det är skadade enheter och man kan inte alltid förutse vilka skador som kan dölja sig i din enhet så kan det i sällsynta fall hända att enheter måste återställas. Därför rekommenderar vi alltid att man kollar upp om man har en kopia sparat eller om man har möjlighet att säkerhetskopiera enheten innan inlämning. Vi kan även erbjuda att göra en säkerhetskopia på din enhet fr 299kr.
Vi på PrimeFix ansvarar inte för dataförlust vid reparation eller återställning.
PrimeFix förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor när som helst. Eventuella ändringar publiceras på vår webbplats och i butik och gäller från det datumet det publiceras och visas i butik.